Jaguar F-Pace Forum banner

Sleutelhanger niet herkend

50K views 42 replies 20 participants last post by  luckyJ  
#1 ·
Dus, ik ging vandaag door een drive-through en stopte en zette de motor uit voor ongeveer 5 minuten terwijl ik op het eten wachtte. Toen ik de F-Pace probeerde te starten, startte hij niet. Er stond dat de sleutelhanger niet werd herkend, hoewel hij in mijn zak zat terwijl ik op de bestuurdersstoel zat. Ik haalde hem uit mijn zak en hij herkende hem nog steeds niet. Uiteindelijk moest ik de achterklep openen en sluiten en toen startte hij. Lijkt nu weer normaal te starten. Heeft iemand dit al gehad? Misschien is de batterij van de sleutelhanger leeg? Ik zou de tweede sleutelhanger kunnen gebruiken.

#2 ·
Ja, ik had dit vroeger wel eens. Sinds de laatste software-update is het echter helemaal niet meer gebeurd.

Toen het me overkwam, hoefde ik geen vreemde dingen te doen om het te laten starten. Ik moest de sleutel uit mijn zak halen en hem tegen de stuurkolom aan de linkerkant plaatsen, op de plek die wordt aangegeven door de drie verhoogde lijnen, om hem te starten.

Dit is de plek die je moet gebruiken als de batterij in de sleutelhanger leeg is en je de auto moet openen met de sleutel in de sleutelhanger.

Ik zou er echter voor zorgen dat je alle software-updates hebt gedaan. De mijne is in orde sinds ze allemaal zijn voltooid.

#6 ·
Ja, dit had ik vroeger wel eens. Ik heb het echter helemaal niet meer gehad sinds de laatste software-update.

Toen het me overkwam, was het niet zo dat ik iets vreemds moest doen om het te laten starten. Ik moest de sleutel uit mijn zak halen en tegen de stuurkolom aan de linkerkant houden, op de plek die wordt aangegeven door de drie verhoogde lijnen, om hem te starten.

Dit is de plek die je moet gebruiken als de batterij in de sleutelhanger leeg is en je de auto moet openen met de sleutel in de sleutelhanger.

Ik zou er echter voor zorgen dat je alle software-updates hebt gedaan. De mijne is in orde sinds ze allemaal zijn voltooid.
Ik ben er vrij zeker van dat ik de nieuwste updates heb. Heb mijn F-Pace eind januari gekocht en de bouw is 11/16. Geen andere problemen met ICTP of iets anders sinds de aankoop. Vreemd.

#3 ·
Dus, ik ging vandaag door een drive-through en stopte en zette de motor uit voor ongeveer 5 minuten te wachten op het eten. Toen ik de F-Pace probeerde te starten, startte hij niet. Er stond dat de sleutelhanger niet werd herkend, hoewel hij in mijn zak zat terwijl ik op de bestuurdersstoel zat. Ik haalde hem uit mijn zak en hij herkende hem nog steeds niet. Uiteindelijk moest ik de achterklep openen en sluiten en toen startte hij. Lijkt nu goed te starten. Heeft iemand dit al gehad? Misschien is de batterij van de sleutelhanger leeg? Ik kan de tweede sleutelhanger gebruiken.
Gebeurt, maar alleen als ik de auto aan heb staan en om de een of andere reden de kofferbak open. Het is heel vreemd.

#4 ·
Hoi @PA-FPace-F, wanneer had je je laatste *Update* ???

Heb je de *2.5* of *3.0* gekregen, of wat het nu ook is???

#34 ·
Hey @PA-FPace-F , wanneer heb je je laatste Update gehad ???Wat is de laatste update?
Ik heb een 2017 FPace die op verschillende momenten uitvalt en niet start. Ik heb de batterijen van de sleutelhanger en de hoofdaccu van de auto en de dynamo vervangen. Ik denk nu dat ik de nieuwste software moet downloaden en installeren. Weet iemand hoe dit moet? Ik ben in de VS. Virgin Islands, hier is geen dealerschap.

Heb je de 2.5 of 3.0 , of wat het nu ook is ???

#5 ·
Ik heb 2.5 en de telematica-update. Volgens mijn dealer heb ik de allernieuwste software sinds ik vorige week contact met hen opnam nadat Jag Corporate contact met me had opgenomen over mijn Incontrol Remote App-problemen. Ik heb nog steeds problemen met het op afstand starten van de auto en Jag Corp zei dat er een latere update was om het probleem dat ik zag op te lossen, maar toen ik contact opnam met de dealer, zeiden ze dat ze mijn configuratie hadden vergeleken met de beschikbare software en dat ik de nieuwste had. Dus ik heb sinds begin november niets nieuws meer geïnstalleerd. Ik heb het gevoel dat Jag Corporate hier misschien meer informatie over heeft dan mijn trouwe servicemedewerker!

#7 ·
Heb je geprobeerd de sleutel op die plek op de kolom te zetten en zou hij op die manier ook niet starten? Zo ja, dan zou ik dat laten controleren. Dat zou altijd moeten werken. Het is volgens mij op RFID gebaseerd.

#9 ·
Dus, ik heb wat verder onderzoek gedaan en ik vond deze link over als uw F-Pace niet goed start.

Jaguar Owner Information

Er staat: "Als de motor niet start, moet het alarmsysteem mogelijk worden gereset. Om het alarmsysteem te resetten, vergrendelt en ontgrendelt u het voertuig. Zie HET VOERTUIG ONTGRENDELEN."

Dus ik denk dat ik er lang genoeg heb gezeten zodat het alarm afging en hij daarna niet wilde starten. Toen ik op de sleutelhanger drukte om de achterklep te openen en te sluiten, ging het alarm uit en kon ik de F-Pace starten. Ik zal het opnieuw moeten proberen als ik in mijn garage of ergens anders dan in de fastfoodlijn geparkeerd sta!

#10 ·
Ik vroeg me af hoe overstuur de mensen achter je waren.....;) Natuurlijk hadden ze gewoon moeten genieten van de extra tijd die ze hadden om naar je mooie F-Pace Leaper te kijken.

• Like
Reactions: TLockhart
#12 ·
Dus, ik heb vanavond wat geëxperimenteerd en ik kan het elke keer dupliceren. Wat ik doe is de F-Pace starten en hem dan uitzetten. Zonder iets binnenin te doen, maar gewoon in de bestuurdersstoel te zitten, zit ik en wacht ik tot het systeem is uitgeschakeld (ik heb ICTP), inclusief alles wat mogelijk draait. Dit duurt ongeveer 10 minuten. Dan probeer ik hem te starten en hij herkent de fob niet. Ik kan dan op andere knoppen drukken, deuren vergrendelen/ontgrendelen op de armleuning, de deur openen en sluiten, en de sleutelhanger uit mijn zak halen en bewegen en hij start niet. Als ik uit de F-Pace stap en wegga en dan weer instap, dan start hij wel of als ik op een knop op de sleutelhanger druk (vergrendelen/ontgrendelen of achterklep openen), dan start hij. Dus ik vraag me af of sommigen van jullie het ook zouden kunnen proberen om te zien of jullie hetzelfde meemaken. Ik heb mijn tweede sleutelhanger geprobeerd en die deed hetzelfde. De handleiding verwees hiernaar als een mogelijk probleem dat zich zou kunnen voordoen (de fob niet herkennen), maar dit lijkt een probleem dat kan worden opgelost, vooral omdat het elke keer gebeurt.

#14 ·
Dus, ik heb vanavond wat geëxperimenteerd en ik kan het elke keer dupliceren. Wat ik doe is de F-Pace starten en dan uitzetten. Zonder iets binnenin te doen, maar gewoon in de bestuurdersstoel te zitten, zit ik en wacht ik tot het systeem is uitgeschakeld (ik heb ICTP), inclusief alles wat mogelijk draait. Dit duurt ongeveer 10 minuten. Dan probeer ik hem te starten en hij herkent de fob niet. Ik kan dan op andere knoppen drukken, de deur vergrendelen/ontgrendelen op de armleuning, de deur openen en sluiten, en de sleutelhanger uit mijn zak halen en ermee bewegen en hij start niet. Als ik uit de F-Pace stap en wegga en dan weer instap, dan start hij wel, of als ik op een knop op de sleutelhanger druk (vergrendelen/ontgrendelen of de achterklep openen), dan start hij. Dus ik vraag me af of sommigen van jullie het ook zouden kunnen proberen om te zien of jullie hetzelfde meemaken. Ik heb mijn tweede sleutelhanger geprobeerd en die deed hetzelfde. De handleiding verwees hiernaar als een mogelijk probleem dat zich zou kunnen voordoen (de fob niet herkennen), maar dit lijkt een probleem dat kan worden opgelost, vooral omdat het elke keer gebeurt.
Ik denk dat dit de bedoelde werking is. Zodra het alarm-/beveiligingssysteem is ingeschakeld, worden de ontsteking zelf en de nabijheidssensor van de sleutel uitgeschakeld. Er zouden slechts een paar manieren moeten zijn om het alarm-/beveiligingssysteem correct uit te schakelen, en ontgrendelen via sleuteldetectie terwijl je de onderkant van de handgreep aanraakt of een geschikte sleutelknop indrukt, zijn er twee (ik weet niet zeker of er nog andere zijn of zelfs zouden moeten zijn). Het punt is dat het alarm uitgeschakeld moet worden voordat de ontsteking beschikbaar komt. De systemen moeten gescheiden worden gehouden, het alarm moet de ontsteking uitschakelen en de ontsteking mag het alarm niet uitschakelen.

Ik heb geen schema, ontwerpdocumenten of iets dergelijks gezien; maar zo werkte het systeem in een van mijn andere auto's en het lijkt logisch.

#13 ·
Dus, ik sprak vanochtend met JLR en het is geen bekend probleem, dus misschien is het gewoon mijn F-Pace. Het is vreemd dat het zo reproduceerbaar is. Hopelijk krijgt iemand anders de kans om het te proberen om te zien of ze het kunnen dupliceren. Ik heb tenminste een tijdelijke oplossing en de situatie komt niet vaak voor. Ik wil het eigenlijk niet alleen voor dit probleem inleveren.

#22 ·
Dus, ik sprak vanochtend met JLR en het is geen bekend probleem, dus misschien is het gewoon mijn F-Pace. Het is vreemd dat het zo reproduceerbaar is. Hopelijk krijgt iemand anders de kans om het te proberen om te zien of ze het kunnen dupliceren.
Ik kon uw ervaring niet nabootsen (R-Sport met bouwdatum 3/2016): auto gestart, motor afgezet, gewacht tot de ICTP volledig was uitgeschakeld (inclusief LED-ventilatoren en alarmlicht), maar de auto startte meteen zonder problemen. Succes met het oplossen hiervan.

#15 ·
Baherrick, heb je geprobeerd de sleutel op de 3 lijnen aan de linkerkant van de stuurkolom te leggen en te kijken of hij dan start zonder op een vergrendelknop te drukken? Ik geloof dat dat zou moeten werken, aangezien de RFID-tag in de sleutelhanger door de sensor in de kolom wordt herkend en het alarm uitschakelt en de auto start. Dat is mijn begrip.

#17 ·
Baherrick, heb je geprobeerd de sleutel op de 3 lijnen aan de linkerkant van de stuurkolom te leggen en te kijken of hij dan start zonder op een vergrendelknop te drukken? Ik geloof dat dat zou moeten werken, aangezien de RFID-tag in de sleutelhanger wordt herkend door de sensor in de kolom en het alarm uitschakelt en de auto start. Dat is mijn begrip.
Ja, ik heb je bericht gisteren gelezen en ik heb dit experiment verschillende keren geprobeerd en ik heb de sleutelhanger drie keer op de drie lijnen geplaatst en twee keer werkte het, maar één keer leek het helemaal in de war te raken en toen ik de sleutelhanger op de drie lijnen plaatste, zou hij energie krijgen alsof hij wilde starten, maar nog steeds niet wilde starten.

#20 ·
Mijn grootste vraag is waarom het wordt geactiveerd als je nooit uit het voertuig stapt? Het heeft een sensor om te weten dat je kont in de bestuurdersstoel zit... als je niet bent opgestaan (d.w.z. de drive-thru situatie) waarom zou dan de startonderbreker van de ontsteking in werking treden? Ik kan het begrijpen als je uit de auto bent gestapt, maar niet als je de hele tijd blijft zitten, zoals baherrick zei.

#21 ·
Mijn grootste vraag is waarom het inschakelt als je nooit uit het voertuig stapt? Het heeft een sensor om te weten dat je kont in de bestuurdersstoel zit... als je niet bent opgestaan (dwz de drive-thru situatie) waarom zou dan de startonderbreker in werking treden? Ik kan het begrijpen als je uit de auto bent gestapt, maar niet als je de hele tijd blijft zitten zoals baherrick zei.
Goede vraag, ik zie niet in waarom het zou inschakelen als het wist dat de bestuurder nog in de auto zat. Ik gok dat dingen zoals de stoelsensoren uit staan als de auto uit staat.

#24 ·
baherrick, is dit probleem ooit opgelost?

Mijn vrouw en ik merkten dat de vergrendel- en ontgrendelbereiken van onze sleutelhangers korter werden. Ik heb de batterijen in beide sleutelhangers vervangen. Eén werkt en de andere geeft me het bericht 'niet herkend'.

De sleutel die niet wordt herkend, ontgrendelt, vergrendelt of opent de achterklep niet en start ook niet in mijn zak, maar als ik de andere sleutelhanger gebruik om de auto te openen en de bekende werkende sleutelhanger uit de buurt breng en de niet-herkende sleutelhanger tegen de stuurkolom houd, start de auto prima.

Is er een herprogrammeringsreeks die men moet volgen bij het vervangen van batterijen in een sleutelhanger?

Hulp?!

#25 ·
baherrick, is dit probleem ooit opgelost? Mijn vrouw en ik merkten dat de vergrendel- en ontgrendelbereiken van onze sleutelhangers korter werden. Ik heb de batterijen in beide sleutelhangers vervangen. Eén werkt, en de andere geeft me de niet-herkende melding. De sleutel die niet wordt herkend, ontgrendelt, vergrendelt of opent de achterklep niet en start ook niet in mijn zak, maar als ik de andere sleutelhanger gebruik om de auto te openen, en de bekende werkende sleutelhanger uit de buurt haal en de niet-herkende sleutelhanger tegen de stuurkolom houd, start de auto prima. Is er een herprogrammeringsvolgorde die men moet volgen bij het vervangen van batterijen in een sleutelhanger? Hulp?!
Op basis van uw beschrijving lijkt het erop dat de FOB helemaal niet werkt, dus ik stel voor dat u als eerste de nieuwe batterij controleert - misschien zit deze niet goed - het is mij overkomen, het terug in elkaar zetten heeft dingen uit positie gebracht op een sleutelhanger van een andere auto - of u heeft een slechte batterij gekregen. Als u het nog niet heeft gedaan, probeer dan de batterijen tussen uw twee sleutelhangers te verwisselen, aangezien u weet dat er één werkt.

#33 ·
4 keer scheepsrecht. Ik heb alles weer uit elkaar gehaald, de contacten weer schoongemaakt, de batterij weer schoongemaakt en alles zorgvuldig weer in elkaar gezet en het werkt nu af en toe.

Misschien heb ik een fob op de fritz. Ik breng hem terug naar JLR om te controleren.

Bedankt voor je hulp!
Je auto heeft twee fobs! Gebeurt deze fout met beide?

DP

#28 ·
Dit is mij ook overkomen met mijn F-Pace uit 2019. De batterij van de sleutel vervangen, maar dat maakte niets uit. Ik ging naar de dealer om het te laten repareren, 2 uur rijden voor mij. Ze hebben een soort update op de computer van de auto uitgevoerd en het was meteen opgelost. Eén ding wat de technicus me vertelde, is dat als het weer gebeurt, ik aan de rechterkant van de deurgreep moet kijken of deze echt vuil is. Hij zei dat er soms zout of zand in kan kruipen en de herkenning van de sleutel door de auto kan verstoren. Gewoon wassen en het zou daarna weer moeten werken. Ik was in totaal 1 uur bij de dealer.

#31 ·
Heb beide van mij vervangen door CR2032's nadat ik de waarschuwing voor een bijna lege batterij kreeg. Werkt prima.
Uit de handleiding van 2017:
Als de batterij vervangen moet worden, is er een aanzienlijke afname van het effectieve bereik en geeft het instrumentenpaneel Smart key batterij bijna leeg weer.
De batterij vervangen:
  1. Schuif de afdekking in de richting van de pijlen om deze te verwijderen.
  2. Gebruik het noodsleutelblad om de behuizing van de smart key te scheiden.
  3. Plaats een nieuwe en ongebruikte CR2032-batterij, verkrijgbaar bij een detailhandelaar/erkende reparateur, met de positieve (+) kant naar boven.

#32 · (Edited)
De batterijen in de halsband en de afstandsbediening van onze hond zijn CR2032's! 2 batterijen in de halsband en de afstandsbediening!
We vervangen ze vaak omdat we de halsband elke dag vele uren gebruiken!
FWIW, we kopen de batterijen bij BJ's Club (zoals Sam's of Costco)!
Ze worden geleverd in een 6-pack, die slechts ongeveer $7,99 kost,
en af en toe profiteren we van een kortingsbon van $2!
:geek:

#35 ·
Dus, ik ging vandaag door een drive-through en stopte en schakelde de motor uit gedurende ongeveer 5 minuten, wachtend op het eten. Toen ik de F-Pace probeerde te starten, startte hij niet. Er stond dat de sleutelhanger niet werd herkend, hoewel hij in mijn zak zat terwijl ik op de bestuurdersstoel zat. Ik haalde hem uit mijn zak en hij herkende hem nog steeds niet. Uiteindelijk moest ik de achterklep openen en sluiten en toen startte hij. Lijkt nu oké te starten. Heeft iemand dit al gehad? Misschien is de batterij van de sleutelhanger leeg? Ik zou de tweede sleutelhanger kunnen gebruiken.
Ik zit letterlijk gestrand op een donkere en ijskoude parkeerplaats 's nachts, een vrouw alleen, en kan mijn nieuwe f-pace niet naar huis rijden vanwege dit stomme probleem. Het is niet de eerste keer, maar de vorige keer startte hij willekeurig na 10 minuten proberen. Koop dit voertuig gewoon niet, ik heb zoveel problemen gehad. Ik heb hier zitten kijken naar YT-video's erover, forums gelezen, iedereen heeft dit probleem! Maar elke potentiële oplossing die ik heb geprobeerd, heeft niet gewerkt. Dus nu moet ik deze dure auto gewoon 's nachts op een openbare parkeerplaats achterlaten en wie weet überhaupt of hij het doet als ik morgen terugkom om het opnieuw te proberen. Ik voel me zo dom dat ik dit voertuig heb gekocht.

#36 ·
Sorry voor uw benarde situatie.
Voor mij is het een goed idee om de batterijen van de sleutelhanger regelmatig proactief te vervangen.
Ik vervang beide sleutelhangers om de 2 jaar voordat ik het bericht krijg dat de batterij bijna leeg is.
Na 7 jaar eigenaarschap heb ik geleerd om altijd een druppellader op de auto te hebben.
Ik heb nog steeds de originele batterij en die lijkt gezond te zijn, maar ik ga hem binnenkort vervangen voordat ik problemen krijg.
Als de batterijen in de F-Pace niet op orde zijn, beginnen er rare dingen te gebeuren.

#37 ·
Sorry voor je situatie.
Voor mij is het een goed idee om de batterijen van de sleutelhanger regelmatig proactief te vervangen.
Ik vervang beide sleutelhangers om de 2 jaar voordat ik het bericht krijg dat de batterij bijna leeg is.
Na 7 jaar eigenaarschap heb ik geleerd om altijd een batterijlader op de auto te hebben.
Ik heb nog steeds de originele batterij en die lijkt gezond te zijn, maar ik ga hem binnenkort vervangen voordat ik problemen krijg.
Als de batterijen in de F-Pace niet op orde zijn, beginnen er rare dingen te gebeuren.
Ik ook, de mijne staat de hele tijd in de hitte van Florida en is 6 jaar oud. Wil proactief zijn. Daarom wil ik die scantool om te helpen bij het herprogrammeren van het batterijbeheersysteem, nu ik begrijp dat het blijkbaar een noodzakelijke zaak is.

#38 ·
Hallo allemaal,
Nieuw op het forum en nieuw met de F-Pace. Ik heb de auto vandaag gekocht en de batterij in de auto was leeg omdat hij 2 maanden had stilgestaan.

Ik heb maar één sleutelhanger. Ik had de achterklep open terwijl ik de batterij een paar uur oplaadde. Toen ik klaar was, sloot ik de achterklep en de sleutelhanger werkte niet.

Niet bekend met iets in de auto. Kan iemand mij de goede richting op wijzen om dit te resetten?

Bedankt,
Tim

#39 ·
Hallo allemaal,
Nieuw op het forum en nieuw met de F-Pace. Ik heb de auto vandaag gekocht en de batterij in de auto was leeg omdat hij 2 maanden stil had gestaan.

Ik heb maar één sleutelhanger. Ik had de achterklep open terwijl ik de batterij een paar uur oplaadde. Toen ik klaar was, sloot ik de achterklep en de sleutelhanger werkte niet.

Niet bekend met iets in de auto. Kan iemand me de goede richting op wijzen om dit te resetten?

Bedankt,
Tim
Het is handig om het bouwjaar en model van het voertuig te vermelden bij het stellen van vragen.
Is het u gelukt om het voertuig met/zonder de fob te openen?
Is de batterij van het voertuig nu opgeladen?
Heb je de batterij in de fob vervangen?
Als het je gelukt is om in het voertuig te komen en het een opgeladen batterij heeft, houd dan de fob in de buurt van de stuurkolom om herkenning te krijgen.
Als dat niet lukt, probeer dan de fob-batterij te vervangen (CR2032).
Als dat niet lukt, laat dan de batterij van het voertuig vervangen.